čtvrtek 27. února 2014

Pomazánka ze sušených rajčat

Receptů, jak udělat pomazánku ze sušených rajčat najdete na internetu bezpočet. V kombinaci se všemi možnými ořechy, semínky nebo kořením. Ještě se mi nestalo, že by mě nějaká varianta zklamala. Avšak nejvíce mi přirostla k srdci ta se slunečnicovými semínky a nádechem chilli a citrónu.

Slunečnicová semínka
Hlavní složkou pomazánky jsou slunečnicová semínka. Věděli jste, že slunečnicová semínka obsahují až 20% kvalitních bílkovin? Dále jsou jedním z nejvýznamnějších zdrojů vitamínu E, který je dobrým pomocníkem v péči o pleť. S dostatkem tohoto vitamínu bude vaše pleť pružná a bez vrásek. No dobře, možná trochu přeháním, není to zázračný vitamín, ale pokud ho budete mít dostatek, pleti to určitě prospěje. Třicet gramů semínek by pokrylo doporučenou denní dávku tohoto vitamínu.

Slunečnicová semínka je nutné přes noc namočit. Zbavíme je tak inhibitorů růstu, semínko aktivujeme a stane se stravitelnější. Slunečnicová semínka můžete nechat také naklíčit, ale ne moc dlouho, maximálně den, semínka snadno hořknou. Navíc dochází k uvolňování jemných slupiček semínek, které dělají neplechu, kvasí atd. Já sama slunečnicová semínka pouze namáčím.
 
Pomazánka ze sušených rajčat
Suroviny:
80 gramů sušených rajčat (ne ty v oleji)

100 gramů slunečnicových semínek
1 polévková lžíce sójové omáčky Tamari
šťáva a kůra z poloviny citrónu
1/2 čajové lžičky chilli koření

Postup:

  1. Rajčata zalijte vodou tak, aby byla všechna ponořená a nechte alespoň 2 hodiny odstát - lépe přes noc.  
  2. Slunečnicová semínka propláchněte, zalijte vodou a nechte alespoň 2 hodiny odstát - lépe přes noc. 
  3. Slunečnicová semínka propláchněte a nechte okapat. Poté je vhoďte do nožového mixéru a spolu se sójovou omáčkou, citronovou šťávou a kůrou mixujte do hladka. Občas seškrábněte hmotu ze stěn mixéru a mixujte dále.  
  4. Plnícím tubusem postupně přidávejte rajčata. Podle konzistence můžete doplnit vodou, ve které se rajčata máčela. Ale pozor, pokud už se vám zdá pomazánka příliš slaná, řeďte konzistenci čistou vodou.
  5. Umixujte do hladka a voilá.

8 komentářů:

  1. Krásné fotky !:) a díky za inspiraci , určitě si ji brzy uděláme k večeři .

    OdpovědětVymazat
  2. Zitra se tuto ponazanku chystam vyzkouset. Smim se zeptat, jaky konkretni model mixeru pouzivate a jak se osvedcuje? Diky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sranda, jak se mě každý ptá, co mám za mixér. Já sama nevím, který doporučit, protože s panem dokonalým jsem ještě neměla tu čest :(
      Mám tohoto robota: http://kuchynske-roboty.heureka.cz/bosch-mcm-4200/
      Nožový i koktejlový mixér jde - co se týče výkonnosti. Nejsem však spokojená s kvalitou plastu, ze začátku se furt něco ulamovalo a bála jsem se, že mi skončí kus umělé hmoty v jídle a že se ulomí nějaká část,¨která je fakt potřeba. Po chvíli ulamování přestalo a už na něm mixuji pár let.. Ale počítám, že mě zanedlouho také čeká nákup nového :o

      Vymazat
    2. Díky. Mixovala jsem to nakonec v minimixérku, co mám jako příslušenství k robotu Kenwood. Problém je v tom, že pro každé doředění je třeba mixérek rozšroubovat, obrátit… A vody jsem tedy musela přidávat docela hodně. Jsem zvědavá, co na to manžel k večeři.
      Z mixérků mám ještě osvěčený Personal blender, ale zase… je vzhůru nohama a já bych brala nějaký výkonný minimixér, ketrý se nemusí obracet.

      Vymazat
    3. A Kenwood je dobrý? Uvažuju, že příště zainvestuju právě do něj... Jojo, také vzpomínám na tyhle malé mixérky, ale už jsem zvyklá na trochu jiný konfort.. Jsem rozmazlenec, hanba mi :D

      Vymazat
  3. Naprosto dokonala pomazanka. Deti mi susena rajcata v zadnem jidle nejedi, ale pomazanku na me skemraly a moc jsme si na ni vsichni pochutnali. Diky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda :) Na Vánoce a Silvestra se jistě bude hodit :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář.
Pokud Vám neodpovím, neznamená to ignoraci, ale jednoduše jsem Váš komentář přehlídla. Nebojte se napsat znovu ;)